Update într-un moment de liniște și pace

Cei care se pregătesc pentru admiterile în profesie știu deja că stările noastre alternează de la “hey, sunt pregătit, o să iau examenul. Viața e frumoasă :D” la “NVKSHKSNVCDSKFNSLKCKA *inserați aici simptomele atacului de panică*”. Nu e nevoie de prea mult pentru a trece de la o extremă la alta. De exemplu, e posibil să-ți propui să înveți anumite lucruri pentru mâine, iar mâine dup-amiază să constați că e imposibil să termini tot ce ai pe listă. Și atunci simți cum îți fuge pământul de sub picioare. Fuge și optimismul tău mâncând pământul. Și da, îți vine să intri-n pământ. Ce e de făcut?
1. Keep calm and… 
Da, e clasică, dar utilă. Nu te ajută cu nimic dacă te panichezi și începi să crezi c-o să pici. Nu știu dacă o să pici sau nu, dar știu sigur că orice s-ar întâmpla, nu-i capăt de lume. Crede-mă pe cuvânt, că eu am picat o dată examenul de primire în profesia de avocat și totuși am făcut o grămadă de lucruri awesome anul ăsta. În plus, dacă rămai calm, ai șanse mult mai mari să te concentrezi la ce mai poți citi în timpul rămas. 
2. Revizuiește-ți planul de învățat/repetat
Dacă ai făcut ca mine, adică ți-ai propus să faci mai multe decât e fizic posibil, atunci ai nevoie să-ți revizuiești planul și să nu te simți vinovat pentru asta. Zilele trecute am luat și eu măsura asta și de atunci am din nou un somn liniștit. Important e să treci prin toate materiile, nu să știi două foarte bine și două spre deloc, mai ales în contextul în care pentru barou e nevoie să treci de praguri. 
3. Schimbă decorul
Dacă vezi că nu merge treaba într-un loc, mută-te într-altul. Chiar și dacă înveți cât de cât bine, dar te-ai plictisit să vezi aceiași pereți, o schimbare e binevenită. Eu am schimbat sala din facultate, tu poate ar trebui să ieși pe balcon/să schimbi camera/să mergi la bibliotecă. Orice te ajută. 
4. Nu-ți bate joc
Asta e cu două tăișuri. Nu te neglija făcând o obsesie din a lua examenul, că s-ar putea să ajungi pe jumătate leșinat acolo dacă nu mănânci cum trebuie/nu dormi cum trebuie/nu te hidratezi. Pe de altă parte, nu-ți bate joc de ocazia asta, că examenul se dă anual, nu lunar, așa că merită să faci un efort suplimentar pe ultima sută (adică să-nveți cât poți de mult, dar fără să ajungi să dormi cu codurile-n brațe). 
O să fie bine. Și dacă n-o să fie pe moment, tot o să fie până la urmă. 

2 thoughts on “Update într-un moment de liniște și pace

  1. Iti multumesc pt acest articol, ma face sa ma simt mai bine. Credeam ca numai eu sunt bipolara: azi sunt happy si increzatoare, maine depresie. Si tot asa de o luna. Cred ca mai tare m-a obosit alternanta starilor decat invatatul propriu-zis :))))

Leave a Comment